8 sierpnia 2009

Ojcze Dominiku !

+
Uczestnicząc we Mszy Świętej w Sabinie, każdego poranka deptam leżącego na ziemi, pod moimi stopami Dominika. Uświadomiłem to sobie jakiś czas temu.... Choć jego grób znajduje się w Bolonii, to a Sabinie można stąpać po ziemi, po której On na pewno chodził, ziemi na której leżał, gdzie się modlił... Jest tak ponieważ środek stall w kościele to miejsce gdzie noce na modlitwie spędzał najczęściej. Mówi o tym fragment średniowiecznej posadzki-tablicy, w miejscu, gdzie On się zawsze modlił. Modlił leżąc na ziemi obejmując swymi rozłożonymi jak na krzyżu rękoma; złożone pod ziemią relikwie rzymskich męczenników. Obejmując równocześnie wszystkie intencje, obejmując modlitwą swych braci, obejmując wreszcie grzeszników.
Jakiś czas temu dopiero uświadomiłem sobie, że idąc do Komunii zawsze stąpam po tej płycie. W niejednym pewnie kościele, w niejednym zgromadzeniu czy zakonie, miejsce to było by odgrodzone "złotymi" łańcuchami jako wyjątkowa pamiątka po założycielu... a u dominikanów ten fragment posadzki to nic nadzwyczajnego. Wszyscy po tym stąpają, wydaje się że mało kto zwraca na to uwagę.... ale dla mnie tak jest lepiej, bo jest to wyjątkowa żywa wciąż pamiątka po założycielu, niezamknięta w pancernej szafie, można ją codziennie dotknąć. Żywa, bo przypominająca mi od chwili gdy na nią zwróciłem uwagę o mojej profesji zakonnej. Leżąc wtedy na ziemi pośród stojących obok braci mówiłem słowa profesji zakonnej. Wtedy to było na odwrót: ja leżałem, a oni jakby stąpali po mnie. Ostatni raz gdy je mówiłem [w lubianym bardzo przeze mnie Poznaniu :) ] "...Bogu, Najświętszej Maryii Pannie, Świętemu Ojcu Dominikowi...".
Tak samo jest podczas święceń kapłańskich, gdy bracia leżą na ziemi a w murach kościoła rozbrzmiewa wołanie "Święty Ojcze Dominiku módl się za nami...".
Potem wyświęceni kapłani celebrują Mszę Świętą a ja znów przystępuję do Komuni. Przystępuję i znów deptam nogami Dominika, który na tej posadzce leży i wznosi modlitwę do Nieba....

Ojcze Dominiku módl się za nami!
Ojcze Dominiku módl się za czytelnikami tego bloga ;)

2 komentarze:

  1. wszystkiego dobrego DOMINIKanom
    zeta

    OdpowiedzUsuń
  2. polecam wywiad z Ojcem Generałem Carlosem A. Aspirosem Costą:

    http://dominikanie.pl/polecamy.php?news_id=2135

    OdpowiedzUsuń