21 stycznia 2009

Grazie!

+
Oggi e il mio onomastico!
I jak wszyscy tutaj mówią mam zostać pierwszym św.Jarosławem, żeby było co w Wikipedii napisać a nie tylko...

Jarosław, Jerosław, Jirosławimię słowiańskie, oznaczające kogoś kto ma silną, mocną sławę. Słowo jary = mocny, silny, krzepki w okresie przedchrześcijańskim miało to samo znaczenie co słowo święty. Słowo święty dopiero później przyjęło swoje obecne znaczenie. Zatem w okresie przed chrztem Polski imiona Jarosław i Świętosław znaczyły to samo. Później, w okresie chrystianizacji, imiona pogańskie zastępowano łacińskimi – i tak Jarosław zastępowano imieniem Hieronim.

Do końca XV wieku imię to zanotowano u około 700 osób.

Znane osoby noszące to imię:

Prezentów nie polecam wysyłać pocztą, gdyż ta włoska jest podobno najgorszą na świecie (jak nie wiadomo czemu wiele rzeczy w mieście np. linie lotnicze, metro, organizacja pracy...) - zresztą wiele mi nie potrzeba będąc w zakonie żebrzącym...
Polecam sie Waszym modlitwą a ja sam idę odwiedzić św.Agnieszkę - moją współimienniczkę!
Ciao!

2 komentarze:

  1. No to wszystkiego najlepszego, bracie Hirku! Pozdrawiają Fretorianie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jarosław Kruś (1979-2064) - dominikanin, brat Zakonny. Święcenia kapłańskie przyjął wraz z biskupstwem w roku 2019. W roku 2034 mianowany kardynałem. 2go kwietnia 2044 roku wybrany na stolicę Piotrową przyjmuje imię Jan Paweł IV. Rok przed śmiercią zmuszony abdykować przez Frakcję muzułmańską wielkiej religii Jednego Allaha, ucieka do Radoń. Zmarł w 2064 w opinii Świętego:)

    Powodzenia Brachu!

    OdpowiedzUsuń