12 sierpnia 2009

tęskno mi Panie...

+
Pakuję się, pakuję i spakować nie mogę.... no bo jak? kiedy u mnie na co dzień 38 stopni a w Wawie i jej przyległościach ok. 18 tylko...... Zimowe ciuchy mam w piwnicy schowane......
ale nie o tym miałem pisać....
Byłem też dziś na spacerze i uświadomiłem sobie, że .... chyba będę tęsknił za tym całym Rzymem. Sam nie wiem dlaczego? - tak dokładnie....
Może za codziennie rano "wzdychanym": Święty Piotrze, módl się za nami!!! patrząc w tym samym momencie na wzrastającą ponad poziom całego Rzymu kopułę Michała Anioła...
może za kompletą sprawowaną w celi Świętego Dominika??? a może i nawet za tym upałem, który sprawia że człowiek na sobie nosi przewiewne rzeczy??? i jego przyjemnym wieczornym "chłodzie" na Trastevere, przy fontannie przed bazyliką Matki Bożej (Kościołem tytularnym kardynała Glempa....)???
nie wiem za czym jeszcze????
ale to mnie pociesza, że zaczynam już dziś (choć jeszcze nie wyjechałem) tęsknić, bo to znaczy że zżyłem się z tym miejscem....

3 komentarze:

  1. tytuł tak mi wpadł do głowy..... ale przecież:

    "Do kraju tego, gdzie kruszynę chleba
    Podnoszą z ziemi przez uszanowanie
    Dla darów Nieba....
    Tęskno mi, Panie...
    Do kraju tego, gdzie winą jest dużą
    Popsować gniazdo na gruszy bocianie,
    Bo wszystkim służą...
    Tęskno mi, Panie...
    Do kraju tego, gdzie pierwsze ukłony
    Są, jak odwieczne Chrystusa wyznanie,
    "Bądź pochwalony!"
    Tęskno mi, Panie...
    Tęskno mi jeszcze i do rzeczy innej,
    Której już nie wiem, gdzie leży mieszkanie,
    Równie niewinnej...
    Tęskno mi, Panie...
    Do bez-tęsknoty i do bez-myślenia,
    Do tych, co mają tak za tak - nie za nie,
    Bez światło-cienia...
    Tęskno mi, Panie...
    Tęskno mi owdzie, gdzie któż o mnie stoi?
    I tak być musi, choć się tak nie stanie
    Przyjaźni mojej...
    Tęskno mi, Panie...

    to nie ja... przecież to Cyprian Norwid!

    OdpowiedzUsuń
  2. z tymi 18-stoma stopniami to troche przesadziłes!!!! u nas od kilku dni jest ponad 22 stopnie;) a to duża różnica 18 a 22!!!;) V

    OdpowiedzUsuń
  3. pozdrawiam serdecznie z ziemi polskiej, gdzie nie jest tak źle, że tęsknię za ziemią włoską...
    ale o tym wkrótce napiszę!!!1
    do zobzczenia w Rzymie

    OdpowiedzUsuń